ADAUGĂ ANUNȚ | CHESTIONARE | LEGISLATIE | TAXE 2012 | STIRI | JOCURI | FAZA ZILEI | FORUM
Taxe înmatriculare 2012 pentru masini / camioane


Taxa de prima inmatriculare pentru autovehicule valabila din 1 Ianuarie 2012 conform Ministerului de Finante

Obligatia de plata a taxei intervine si in cazul autovehiculului inmatriculat pentru prima data, in Romania, dupa 1 ianuarie 2007 care intruneste cumulativ conditiile de mai jos:

a) pentru el nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule sau taxa pe poluare pentru autovehicule

b) face obiectul primei transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, se precizeaza in articolul 4 al propunerii.

Descarca proiectul de lege aici!






Calculator Taxă Înmatriculare 2012
Capacitatea cilindrică: (cmc)
Norma de poluare:
Vechimea:
Emisia de dioxid de carbon: (grame CO2/km)
 
Taxa (EURO):
Taxa (LEI)*:
Curs de schimb valutar:
Nivelul taxei specifice in functie de emisia de dioxid de carbon EURO/ 1 gram CO2:
Nivelul taxei specifice in functie de norma de poluare EURO/cmc:
Cota de reducere %:


* Valoarea în lei a taxei se determina pe baza cursului de schimb valutar stabilit în prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene .
trimite prin Yahoo Messenger




Informatii & sfaturi utile


16.12.2011
Informatii complete despre noua taxa de prima inmatriculare 2012! Taxa de vanzare auto 2012.

Noua taxa auto 2012 a trecut de Camera Deputatilor si urmeaza sa fie introdusa in Monitorul Oficial al Romaniei incepand cu saptamana viitoare.

Pentru a intelege care sunt schimbarile, cititi mai jos.
Obligatia de plata a taxei intervine si cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, asupra unui autovehicul inmatriculat pe teritoriul Statului Roman anterior datei de 1 ianuarie 2007.

Obligatia de plata a taxei intervine si in cazul autovehiculului inmatriculat pentru prima data, in Romania, dupa 1 ianuarie 2007 care intruneste cumulativ urmatoarelor conditii:

a) pentru el nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule sau taxa pe poluare pentru autovehicule

b) face obiectul primei transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, se precizeaza in articolul 4 al propunerii.

Coeficientii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scadea astfel uniform cu 25% pentru masinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-euro, indiferent de capacitatea cilindrica, cu exceptia masinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, si de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa ramane la acelasi nivel.

Trebuie precizat ca la revanzarea unei masini inmatriculata inainte de 1 ianuarie 2007 in tara, cumparatorul va plati taxa. Taxa se calculeaza in functie de emisiile de CO2, cilindree si norma de poluare.

Proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule va reduce cu pana la 25% actuala taxa pentru masinile aduse din strainatate, insa va obliga si cumparatorii de masini inmatriculate in Romania inainte de 2007 sa o plateasca, pentru a elimina orice discriminare asa cum cere UE.

Noua lege mai prevede si o rambursare de bani pentru romanii care au inmatriculat o masina dupa 1 iulie 2008, daca au platit mai mult decat taxa auto 2012.

Taxa auto 2012 se calculeaza in functie de tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisiile de CO2 si deprecierea autoturismului.

Surse: www.autolatest.com & http://www.wall-street.ro






30.11.2010
De la 1 ianuarie 2011, 2.300 de euro în plus la taxa auto

Din 2011, taxa auto va suferi modificări majore. Motorizările Euro 5 nu vor mai fi scutite, iar pentru restul claselor de poluare se preconizează majorări semnificative.

Înmatricularea unei mașini cu o vechime de peste 10 ani ar putea fi mai scumpă decât este în prezent cu 1.000 și chiar 2.300 de euro.

Taxa auto va crește cu până la 50% din 2011, programul "Rabla" va continua, iar termenul de predare a voucherelor a fost prelungit până la 31 ianuarie, a anunțat ieri ministrul Mediului și Pădurilor, Laszlo Borbely. "Vom mări taxa auto, pentru că nu-mi asum răspunderea să dau 722 milioane de lei ca să dispară mașinile care poluează, și pe de altă parte, să importăm mașini second, din care unele sunt mai vechi de 10 ani. Noi adunăm vechiturile din altă parte și mai și dăm bani ca să le casăm", a mai adăugat ministrul.

Mașinile cu motoare Euro 2 sunt taxate serios, peste 2.000 cmc cuantumul taxei auto medii având valori mai mari, în cele mai multe cazuri, decât valoarea de achiziție a mașinii. Lucru care se repetă pentru mașinile cu Euro 1, în timp ce pentru modelele non-euro înregistrăm taxe auto medii delirante, care depășesc chiar și 30.000 euro pentru motoare mai mari de 3.000 cmc (situație similară cu taxa auto actuală).

Ministerul Mediului propune o crestere a taxei de prima inmatriculare care sa fie valabila incepand cu anul urmator, motivata de obligativitatea taxarii masinilor Euro 5, scutite pana in 2011. O masina cu un motor Euro 5 de 1.100 de cmc, care in prezent este scutita de taxa, va fi taxata cu 116 euro in cazul unui autoturism nou si cu 91 de euro in cazul unei masini vechi de doi ani. Pentru o masina Euro 5 de 2.000 de cmc, veche de doi ani, proprietarii vor trebui sa plateasca din 2011 o taxa de inmatriculare de 507 euro. O masina cu un motor Euro 5 de 3.000 de cmc si veche de doi ani va presupune plata unei taxe de 1.541 de euro la inma­tri­culare. O masina cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc, veche de un an, ar pu­tea fi taxata la inmatriculare cu 483 de euro, fata de 380 de euro, cat este in prezent. Aceeasi moto­rizare, dar pentru o masina veche de trei ani, implica plata unei taxe de 399 de euro, fata de 315 cat este in prezent. In cazul unei masini cu Euro 4, 2.000 de cmc si o vechime de doi ani, taxa va fi 1.326 de euro, fata de 1.060, cat este in prezent.


15.02.2010
Taxa de primă înmatriculare se plătește, de luni, 15.02.2010 și pentru mașinile noi Euro 4



Dupa 14 luni in care autoturismele cu motoare pana in 2.000 de centimetri cubi care indeplinesc norma euro 4 au fost scutite de plata taxei auto, a venit momentul pentru egalitate in plata taxei de inmatriculare in Romania. Exceptia prin care autoturismele noi sau second-hand care indeplineau norma Euro 4 au putut fi inmatriculate in Romania a fost aprobata initial printr-o ordonanta de urgenta data de Guvernul Tariceanu, care a intrat in vigoare in data de 15 decembrie 2008, odata cu triplarea taxei auto. De astazi, singurele modele care vor avea in continuare taxa de poluare zero la inmatricularea in Romania sunt hibridele si vehiculele cu motoare euro 5.

Loganul nu mai este scutit de taxa auto ! Taxa de prima inmatriculare se plateste de luni pentru toate autovehiculele, indiferent de capacitatea cilindrica si norma de poluare. Producatorul autohton Automobile Dacia ar putea fi cel mai afectat de aceasta masura, scutirea temporara de taxa auto fiind adoptata in 2008 de guvernanti pentru a ajuta economia romaneasca.

Taxa de primă înmatriculare se va plăti și pentru mașinile cu normă de poluare Euro 4, 15 februarie fiind termenul-limită stabilit de Cabinet pentru scutirea de la taxare a autoturismelor de acest tip cumpărate în 2009, dar neînscrise până acum în circulație.

Mașinile noi cu normă de poluare Euro 4 și cu motoare de până la 2.000 de centimetri cubi au fost scutite de la taxare începând cu data de 15 decembrie 2008, măsura fiind valabilă până la sfârșitul lui 2009.

La sfârșitul anului trecut, autoritățile de la București au cerut Comisiei Europene prelungirea cu șase luni a perioadei de scutire de taxare pentru acest gen de mașini, însă oficialii de la Bruxelles nu au fost de acord. În final, în urma unei corespondențe între București și Bruxelles, reprezentanții CE au acceptat ca perioada în care acest tip de mașini să poată fi înscrise fără a se plăti taxa auto să se prelungească pentru încă 45 de zile, însă doar pentru proprietarii care le-au cumpărat până în ultima zi a anului trecut și care nu au putut fi înscrise.

Surse: automarket.ro, romanialibera.ro, capital.ro




01.01.2010
Taxa de poluare auto si accizele cresc, din 2010.
Emil Boc: "Romanii mai au la dispozitie inca 45 de zile, dupa 1 ianuarie, sa-si inmatriculeze fara taxa masinile Euro 4."



Persoanele care cumpara autovehicule noi inmatriculate in Uniunea Europeana, cu norma de poluare Euro 4, pana 31 decembrie, vor trebui sa inscrie masinile in tara intr-un interval maxim de 45 zile, incepand cu anul viitor, pentru a beneficia de scutire de la plata taxei auto, a anuntat premierul Emil Boc la finalul sedintei de Guvern de marti.

Perioada avansata initial de ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a fost de 60 zile. Noul termen, de 45 de zile, a fost stabilit in sedinta Guvernului, prin ordonanta de urgenta.

"Am adoptat o ordonanta de urgenta prin care am reglementat situatia autovehiculelor care se incadreaza in Euro 4, cu capacitate cilindrica ce nu depaseste 2.000 cmc, si care intra in urmatoarea situatie: toti cetatenii romani care si-au achizitionat sau isi vor mai achizitiona pana in 31 decembrie, din Uniunea Europeana, autovehicule cu norma de poluare Euro 4, vor mai avea la dispozitie inca 45 de zile, de la 1 ianuarie, pentru inmatriculare . Astfel, toti cetatenii sa aiba egalitate de tratament. Pentru ceilalti, care cumpara alte masini, avem bineinteles acte normative in vigoare ce reglementeaza taxa auto", a precizat premierul Emil Boc.

Guvernul a cerut CE prelungirea cu sase luni a exceptiei la taxa auto, solicitarea a fost respinsa
Sursa: HotNews

Taxa de poluare pentru autovehicule si valoarea accizelor va fi calculata pentru anul 2010 conform cursului valutar de 4,2688 lei pentru un euro, stabilit joi de Banca Centrala Europeana si care va fi publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.



Conform Codului Fiscal si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 privind instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, valoarea in lei a accizelor, a impozitului la titeiul din productia interna si a taxei de poluare pentru autovehicule, datorata bugetului de stat se determina pe baza cursului de schimb valutar stabilit de Banca Centrala Europeana in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

In ceea ce priveste cursul valutar stabilit joi de Banca Nationala Romana ( BNR ) , acesta se situeaza la valoarea de 4,249 lei pentru un euro.

Pentru anul 2009, taxa de poluare si valoarea accizelor a fost calculata la un curs euro de 3,7364 lei.

Comentează aceasta stire aici !




10.03.2009

Taxa auto de prima inmatriculare ar putea disparea cel tarziu in toamna acestui an, urmand sa fie inlocuita de un impozit anual, calculat in functie de capacitatea cilindrica si emisiile de CO2, impozit care ar urma sa fie aplicat si la motociclete, a anuntat marti ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, la un eveniment Lexus.

"Se lucreaza la un proiect de lege, dar intrarea lui in vigoare va fi corelata cu viteza Parlamentului. Este clar ca noua taxa auto nu va fi promovata printr-o ordonanta de urgenta, ci prin lege", a precizat el.

Ministrul spera ca legea va trece de Parlament inainte de vacanta parlamentara de vara sau cel tarziu in sesiunea de toamna, insa se asteapta ca legea sa aiba multe amendamente - "lucru bun", spune el, fiindca "nimeni nu are solutia ideala in aceasta problema".

Nemirschi a precizat ca noul proiect de taxa va fi inspirat de modele europene precum cel din Germania. O noutate este faptul ca impozitul anual va fi platit si de proprietarii de motociclete, care vor fi taxati in functie de emisiile de CO2.

Dupa ce noua lege va intra in vigoare, taxa de prima inmatriculare va disparea, practic, urmand ca noul impozit anual sa tina cont de cilindreea masinii si de emisiile de CO2.

Referitor la programul Rabla, ministrul a spus ca lista cu dealerii agreati si cotele acestora - in prima etapa, 20.000 de locuri - vor fi aprobate si publicate in cursul acestei zile.

Sursa: HotNews.ro


18.02.2009

Guvernul a decis sa reduca taxa de prima inmatriculare cu o treime, a anuntat premierul Emil Boc. Ordonanta de Urgenta este aplicabila din momentul in care va fi publicata in Monitorul Oficial. Totodata, cei care si-au cumparat masinile inainte de 15 decembrie 2008, dar nu au apucat sa incheie procedurile de inmatriculare, vor plati taxa conform prevederilor legii din iulie 2008.

"Aceasta ordonanta", a declarat premierul Emil Boc, "raspunde nevoilor de dezvoltare a industriei auto autohtone. Dorim sa rezolvam problema romanilor care nu au putut sa-si inmatriculeze masinile inainte de 15 decembrie si au fost nevoiti sa plateasca o taxa de trei ori mai mare, desi au facut achizitia inainte de 15 decembrie ".

Astfel, dintre cei care au cumparat un autoturism inainte de 15 decembrie, se disting doua categorii: cei care au platit taxa marita, sau cei care nu si-au mai inmatriculat masina. Prima categorie isi va primi diferenta de bani inapoi, potrivit noii ordonante, in timp ce a doua categorie va plati taxa la valoarea aprobata prin legea din iulie 2008.

Masinile noi Euro 4 cu motor de sub 2 litri sunt in continuare scutite de taxa.

Ministrul Mediului anunta saptamana trecuta ca ordonanta va pastra neschimbata formula de calcul a taxei, insa coeficientii vor fi redusi.

Guvernul anuntase acum cateva zile ca pana in vara vrea sa puna la punct o alta formula de calcul, o taxa anuala care sa fie mai mare pentru automobilele care polueaza mult. Aceasta taxa va fi in functie de emisiile de CO2 si cilindreea masinii.

Taxa auto a fost triplata la masinile second printr-o ordonanta care a intrat in vigoare la 15 decembrie 2008.

Schimbarile taxei au fost insotite de formulari neclare si numeroase interpretari, iar in tara soferii au protestat, nemultumiti ca masinile vechi au in multe cazuri taxe mai mari decat suma cu care au fost cumparate.

Reprezentantii Dacia dar si cei ai importatorilor de masini noi au sustinut in mod repetat ca reducerea taxei auto pentru masinile second-hand ar avea efecte dezastruoase asupra vanzarilor de masini noi, iar tara va deveni un cimitir al rablelor din occident.

Sursa: HotNews.ro

Comentează aceasta stire aici !

Noul ministru al mediului, Nicolae Nemirschi, a declarat luni, dupa investirea Guvernului, ca doreste sa se suspende ordonanta de urgenta privind triplarea taxei auto emisa de Guvern in decembrie si sa ramana in vigoare doar cea din vara, anunta NewsIn.

"Ar trebui suspendata ordonanta de urgenta din decembrie si sa ramanem la cea din iulie", a declarat luni Nicolae Nemirschi, referindu-se la OUG privind taxa auto.

Noul ministru al mediului a precizat ca va propune premierului si Guvernului sa suspende aceasta ordonanta de urgenta pe motiv ca Guvernul Tariceanu nu a facut o analiza intemeiata si nu a consultat Comisia Europeana si pe cei direct interesati, adica patronatele si producatorii de masini.

Sambata, in cadrul audierii, Nicolae Nemirschi a declarat ca taxa auto va trebui nuantata, urmand a fi platita in functie de gradul de poluare al masinii, stabilit dupa noxele emise, si nu dupa vechimea autovehiculului. "Taxa auto trebuie nuantata, nu anulata. Lucrurile trebuie diferentiate. E nevoie de un certificat de noxe clar, in care sa fie stabilit exact cat se plateste in functie de cat polueaza masina, iar nu sa conteze daca aceasta e la prima sau la a cincea inmatriculare", a spus Nemirschi.

El a adaugat ca taxa deranjeaza ca valoare, iar actualul act normativ trebuie sa fie revizuit, propunand chiar crearea unor roviniete care sa limiteze accesul in centrul orasului al masinilor cu grad mare de poluare. "Actuala lege nu e in regula si trebuie revizuita. (...) Cred ca vor trebui facute niste inele in oras, prin care masinile care polueaza foarte mult sa fie impiedicate sa ajunga in centrul orasului. Cei care au astfel de masini le-ar putea lasa la periferie, iar de acolo sa ia tramvaiul", a spus ministrul desemnat al mediului.

Nicolae Nemirschi a precizat ca nu s-ar pierde foarte multi bani daca actul normativ actual privind taxa auto de poluare ar fi modificat, astfel incat programele finantate din acesta - Rabla, Casa Verde si reimpaduririle - sa fie in continuare sustinute din aceasta taxa.

sursa: HotNews
Noua taxă auto a intrat în vigoare mai devreme DINTR-O GREȘEALĂ

După câteva ore de confuzie, privind intrarea în vigoare a noii taxe auto cu o săptămână mai devreme, au apărut și explicațiile. Din textul publicat, luni, în Monitorul Oficial lipsește data la care intră în vigoare noua modalitate de calcul a taxei, dar și tipul de autovehicule exceptate de la plată. Adică cele mai importante detalii.

Deocamdată nu se știe cine este de vină pentru această gafă. Ministerul de Finanțe spune că inițiatorul, de data aceasta, a fost Ministerul Mediului. Mediul se dezvinovățește și aruncă vina pe Guvern, care a trimis un text greșit spre Monitorul Oficial.

Cert este că Executivul deja a transmis Monitorului o erată pentru a fi publicată cât mai repede în Monitorul Oficial. Erata va cuprinde termenul corect de la care se va aplica Ordonanța, respectiv de luni, 15 decembrie.

Totodată, Guvernul va modifica și articolul II în sensul în care va introduce tipul de autovehicule exceptate de la plata taxei, respectiv EURO 4 . În acest moment, potrivit Ordonanței deja publicate, pentru toate autovehiculele - și cele noi și cele vechi - a căror capacitate cilindrică nu depășește 2000 de centimetri cubi și care se înmatriculează pentru prima oară în România sau în oricare alt stat membru UE nu se plătește nicio taxă.

Reprezentanții Ministerului de Finanțe au declarat că toți cei care au plătit noua taxă, în cursul zilelor de luni sau marți, vor primi banii înapoi.

Sursa: Antena 3


Guvernul a decis din nou majorarea taxei auto pentru masinile second hand !

Guvernul a decis, joi, 04 decembrie 2008, majorarea cu pana la de trei ori a taxei de poluare auto la achizitionarea vehiculelor second-hand de import si cresterea primei de casare pentru scoaterea din uz a masinilor uzate, de la 3.000, la 3.800 lei.

Premierul Tariceanu a precizat ca nu a primit inca un raspuns de la Comisia Europeana in legatura cu decizia Guvernului de a suspenda pe o perioada de un an de zile taxa de prima inmatriculare pentru masinile noi.

Guvernul a decis triplarea taxei de auto pentru masinile second-hand, iar decizia privind suspendarea aplicarii taxei auto pentru masinile noi se va aplica incepand cu 15 decembrie, potrivit unor reprezentanti ai Executivului.

Premierul sustine ca trebuie luate masuri de stimulare a vanzarilor, de pastrare a locurilor de munca in sectorul auto si pentru functionarea economiei. "E in interesul nostru sa gasim cele mai bune masuri ca acest lucru sa se intample", a spus Tariceanu. El nu doreste ca Romania "sa devina cimitirul de masini vechi al Europei".

Tot joi, s-a decis ca prima de casare din programul Rabla sa creasca de la 3.000 lei, la 3.800 lei. Si locurile din program vor creste in 2009, la 60.000, de la 30.000 anul curent.

Taxa auto a fost modificata ultima oara la 1 iulie 2008, cand pentru inmatricularea de masini noi sumele au crescut, iar la cele foarte vechi au scazut drastic

Producatorii de masini si importatorii de automobile noi atrag de ceva timp atentia ca noua taxa de mediu intrata in vigoare de la 1 iulie favorizeaza intrarea masinilor foarte vechi in tara. Declaratiile au devenit alarmiste in ultima vreme, cand vanzarile de masini noi au scazut cu 20 - 30% si chiar cu mai mult. Diverse voci din industrie spun ca daca taxa auto nu se modifica din nou, piata masinilor noi se va prabusi in 2009, iar zeci de mii de locuri de munca din industria de profil sunt in pericol.

Calculeaza taxa de prima inmatriculare folosind
Calculatorul Comparativ ianuarie 2007 vs. iulie 2008




24.01.2008 - Ordonanta de Urgenta privind Taxa de Poluare 2008
Potrivit The Money Channel, Ministerul Economiei și Finanțelor a pus miercuri în dezbatere publică proiectul de Ordonanță de Urgență privind noua taxă de mediu pentru autovehicule (taxa de primă înmatriculare).

Ordonanta de Urgenta cu cele 3 Anexe privind grila de calcul
o puteti descarca aici !


01.04.2008 - OUG. A treia varianta a Taxei de Poluare 2008
Banii pentru taxa de prima inmatriculare auto se vor restitui !

Taxa rezultată ca diferență între suma achitată de contribuabil în perioada 1 ianuarie 2007 - 30 iunie 2008, cu titlu de taxă specială pentru autoturisme și autovehicule, și cuantumul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pe poluare pentru autovehicule, se restituie pe baza procedurii stabilite în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență.

În termen de 30 de zile de la data publicării prezentei ordonanțe de urgență în Monitorul Oficial al României Partea I, Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile, împreună cu Ministerul Economiei și Finanțelor, vor elabora norme metodologice în aplicarea prezentei ordonanțe de urgență, care vor fi aprobate prin hotărâre a Guvernului.

Pentru autovehiculele cu motoare diesel echipate cu filtru de particule, cuantumul taxei se reduce cu 25%.

Atunci când un autovehicul pentru care s-a plătit taxa în România este ulterior scos din parcul național se restituie valoarea reziduală a taxei. Valoarea reziduală a taxei reprezintă taxa care ar fi plătită pentru respectivul autovehicul dacă acesta ar fi înmatriculat la momentul scoaterii din parcul național.

Tariful privind efectuarea expertizei tehnice se stabilește de Regia Autonomă "Registrul Auto Român" în funcție de operațiunile aferente expertizei și nu poate depăși costul acestora.

Detalii gasiti pe: http://www.taxapoluare.audieripublice.ro

Calculeaza taxa de prima inmatriculare folosind
Calculatorul Comparativ ianuarie 2007 vs. iulie 2008


Ordonanta de Urgenta 01.04.2008 cu cele 4 Anexe privind grila de calcul
o puteti descarca aici !


24.01.2008 - Ordonanta de Urgenta privind Taxa de Poluare 2008
Potrivit The Money Channel, Ministerul Economiei și Finanțelor a pus miercuri în dezbatere publică proiectul de Ordonanță de Urgență privind noua taxă de mediu pentru autovehicule (taxa de primă înmatriculare).

Ordonanta de Urgenta cu cele 3 Anexe privind grila de calcul
o puteti descarca aici !


Astfel, potrivit noii grile de calcul a taxei auto aveti mai jos urmatoarele situatii:

Noile valori ale taxei auto de prima inmatriculare / taxa de poluare 2008:

  • Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 4 cu capacitate cilindrica mai mica de 1.600 centimetri cubi cmc, noul nivel al taxei va fi de 465 euro pentru o vechime de o circa luna si pana la 24 euro pentru unul cu o vechime de peste 15 ani.

  • Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.601 cmc, taxa va fi cuprinsa intre 776 euro, pentru un autoturism cu o vechime de o luna si 40 euro pentru unul cu o vechime mai mare de 15 ani.

  • Pentru un autoturism Euro 4 cu capacitate de circa 2.500 cmc, noua taxa va fi de 1.697 euro pentru o vechime de o luna, respectiv de 85 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani.

  • Pentru autoturismele Euro 4 cu o capacitate de circa 3.000 cmc noul nivel al taxei este de 2.422 euro pentru o vechime de pana la o luna, respectiv 127 euro pentru unul mai vechi de 15 ani.

  • Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate cilindrica mai mare de 3.000 cmc, cu o vechime de pana la o luna, noua taxa a fi de 2.784 euro, iar pentru cele mai vechi de 15 ani, taxa va fi de 142 euro.

  • Pentru un autoturism cu norma de poluare Euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc noul nivel al taxei auto va fi de 1.520 euro, pentru o vechime de pana la o luna, respectiv de 80 euro pentru cele mai vechi de 15 ani.

  • Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 2, cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, taxa va ajunge la maxim 2.006 euro pentru cele cu o vechime cuprinsa intre 5 si 6 ani si la 246,4 euro la cele cu o vechime de 14-15 ani, in timp ce pentru o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 mc taxa poate ajunge pana la 3.762 euro pentru o vechime de 5-6 ani, respectiv la 462 pentru cele de 14-15 ani.

  • Pentru masinile cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc, nivelul maxim al taxei va fi de 6.555 euro, pentru o vechime de 5-6 ani si de 805 euro pentru 14-15 ani, iar pentru o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc va ajunge la 9.576 euro pentru o vechime de 5-6 ani si la 1.176 euro pentru 14-15 ani.

  • Pentru masinile cu norma de poluare Euro 2 cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa porneste de la 10.602 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.302 euro pentru 14 -15 ani.

  • La masinile Euro 1 taxa ajunge la 3.009 pentru o vechime de 5-6 ani si la 369 euro pentru 14-15 ani, pentru o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, la maxim 5.586 euro pentru o vechime de 5-6 ani si 686 euro pentru vechime de 14-15 ani.

  • Pentru cele cu o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 cmc, la 9.832 pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.207 pentru cele cu o vechime de 14-15 ani pentru o capacitate cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc si la 14.364 euro pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.764 euro pentru o vechime de 14-15 ani si o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc.

  • La masinile cu peste 3.000 cmc, taxa pleaca de la 16.074 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.974 pentru 14-15 ani.

  • La masinile non euro taxa pleaca de la circa 7.296 euro pentru autoturismele cu o vechime de 5-6 ani si ajunge la 640 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani, pentru o capacitate mai mica de 1.600 cmc si depaseste 39.330 euro pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc si o vechime de 5-6 ani si 3.450 pentru cele mai vechi de 15 ani.






    16.01.2008
    Adrian Ciocanea, seful Departamentului pentru Afaceri Europene a declarat astazi ca formula de calcul a taxei de prima inmatriculare, care a fost prezentata Comisiei Europene miercuri la Bruxelles de catre oficialii romani, a fost acceptata.

    Dupa spusele lui Ciocanea, documentele prezentate par a fi conform legislatiei europene. Chiar si cu documentele in regula, Comisia Europeana a cerut unele rectificari. Ele se refera la aspecte procedurale si nu la cifrele care vor afecta valoarea taxei.

    Prima corectie necesara se refera la o mai buna clarificarea a posibilitatilor de contestare - pentru cetateni.

    Corectia cu numarul doi se face referire la o mai buna justificare a modului cum a fost gandita grila de procente si a formulei de calcul.

    Daca comisia europeana va fi convinsa in acest caz de oficialii romani ca sunt respectate conditiile impuse de legile europene, varianta finala a actului normativ, care va cuprinde corectiile amintite, va fi lansata sub forma unei Ordonante de Urgenta pana cel tarziu la data de 31 ianuarie.

    Mai jos puteti citi un sumar a variantei propuse de catre Romania:

    In luna martie 2007, Comisia Europeana a declansat procedurile actionarii statului roman in justitie din cauza acestei taxe. Reducerea taxei in functie de vechimea masinii este una din punctele principale evidentiate in acest proiect.

    Taxa auto va fi usor redusa pentru masinile noi fata de taxa actuala iar pentru masinile mai vechi, taxa se va reduce cu pana la 90% (in cazul masinilor cu o vechime de 20 de ani).

    Potrivit surselor din Executiv, propunerea finala urmeaza sa fie trimisa la Bruxelles insa nu inainte de a purta discutii si cu organizatiiile patronale.

    Cateva din propunerile Guvernului cu privire la reducerea taxei auto ar fi:
  • pentru masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni, taxa ar scadea doar cu 3%
  • pentru autovehiculul cu vechime cuprinsa intre 9 luni si 1 an, taxa s-ar reduce cu 10%
  • pentru masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 2 ani, taxa scade cu 15%


  • Datele prezentate mai sus sunt date confirmate de surse din Guvern, acestea urmand a fi aprobate maine in sedinta de guvern. Este de mentionat faptul ca datele finale vor putea suferi unele modificari inainte de aprobarea acestora de catre Guvern.

    In prezent, taxa auto de prima inmatriculare se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a masinii si de vechimea cesteia. Prin urmare, taxa auto va creste cu cat masina are o capacitate cilindrica mai mare si o vechimea mai mare. Pentru a exemplifica, taxa auto pentru o masina cu o vechime de 6 ani si o capacitate cilindrica de 1.600 cmc, va fi de 3000 euro. Conform noilor date publicate de Informatia de Cluj, taxa se va reduce si va junge la aproximativ 1800 de euro, ceea ce ar insemna o scadere de 41%.


    Discutiile cu CE privind taxa auto sunt aproape de final - 18.09.2007

    Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian a declarat in data de 17.09.2007 ca discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene pe tema taxei de prima inmatriculare sunt aproape de final, dupa ce autoritatile romane au trimis saptamana trecuta o noua scrisoare de raspuns.

    "Taxa va fi destinata pentru activitati de protectia mediului si nu exista intentia ca aceasta sa fie transformata intr-o alta taxa", a spus Varujan Vosganian


    29.11.2007 - Guvernului roman i s-a impus restituirea banilor incasati din taxa
    auto de prima inmatriculare.


    Laszlo Kovacs, intr-un interviu pentru Radio France Internationale, a facut aceasta afirmatie. Deasemenea, Laszlo Kovacs a purtat discutii cu premierul Calin Popescu Tariceanu despre legea romaneasca, considerata discriminatorie de catre Comisia Europeana.

    El a dat exemplul Ungariei care a fost condamnata de Curtea Europeana de Justitie in urma unei situatii asemanatoare.

    Guvernul de la Bucuresti ar putea adopta o Ordonanta de Urgenta pentru modificarea taxei, astfel incat legea sa fie armonizata cu cea europeana.

    Chiar daca Guvernul de la Bucuresti va modifica legislatia astfel incat aceasta sa fie pe placul comisiei europene, banii vor trebui restituiti.

    Insa si in acest caz, a subliniat comisarul european, rezultatul va fi doar ca actiunile de sanctionare impotriva Romaniei vor fi abandonate. Aceasta, spune Laslo Kovacs raspicat, nu va scuti Guvernul de returnarea taxei catre soferi.

    Asculta banda audio. Sursa: RFI Romania


    Taxa de prima inmatriculare. Va fi modificata !?

    In 25.04.2007 Biroul de presa al Guvernului Romaniei face urmatorul comunicat:
    click aici pentru a descarca si a citi in detaliu.

    Potrivit declaratiilor facute de Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, taxa va avea un cuantum cu mult mai scazut, comparativ cu varianta initiala, si va tine cont de gradul de poluare (si nu de vechimea automobilului), dupa principiul "cel care polueaza plateste". Astfel, s-a dat exemplul unui automobil cu norme euro 4, cu o vechime peste 4 ani, la care taxa, in noua varianta, va fi la jumatate fata de varianta initiala.

    Calculator (inca actual) de taxe inmatriculare ("speciale") percepute autovehiculelor cumpărate din afara țării (cu excepția celor special echipate pentru persoanele cu handicap), în vigoare începând cu data de 01.01.2007 conform Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, completata de Ordonanță de urgență nr. 110 din 21/12/2006.




    Intră sub incidența taxei speciale autoturismele și autovehiculele comerciale cu masa totală maximă autorizată de până la 3,5 tone inclusiv, cu excepția celor special echipate pentru persoanele cu handicap și a celor aparținând misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și membrilor acestora, precum și altor organizații și persoane străine cu statut diplomatic, care își desfășoară activitatea în România.

    Pentru autoturismele și autoturismele de teren a căror primă înmatriculare în România se realizează după data de 1 ianuarie 2008 și pentru care accizele au fost plătite cu ocazia importului sau a achiziționării de pe piața internă în cursul anului 2006, taxa specială nu se mai datorează.

    Intră sub incidența taxei speciale și autovehiculele comerciale cu masa totală maximă autorizată de peste 3,5 tone, inclusiv cele destinate transportului de persoane cu un număr de peste 8 locuri pe scaune în afara conducătorului auto, cu excepția autovehiculelor speciale destinate lucrărilor de drumuri, de salubrizare, pentru industria petrolului, a macaralelor, precum și a autovehiculelor destinate a fi utilizate de forțele armate, forțele de securitate a statului, poliție, jandarmerie, poliție de frontieră, de serviciile de ambulanță și medicină.




    O noua piedica pentru cei care doresc sa achizitioneze masini din import. Guvernul continua politica de taxe excesive pe piata auto.

    Pe langa taxa de prima inmatriculare, care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie, cei care-si doresc sa cumpere automobile din import cu o capacitate mai mare de 2000 cmc trebuie sa plateasca taxa de timbru social. Valoarea taxei de timbru social este 1% din valoarea totala a autovehiculului. Fara plata acestei taxe masina nu poate fi inscrisa la Registrul Auto Roman (RAR).

    26.07.2014
    Masina Second Hand de vanzare ?
    Sfaturi pentru obtinerea unui pret bun ...

    Cum sa-ti vinzi masina veche la un pret cat mai bun
    stiri auto


    stiri auto

    26.07.2014
    Cumperi Masina Second Hand ?
    Avem sfaturi utile pentru tine ...

    Zece sfaturi utile pentru cumpararea unei masini second-hand


    12.01.2008
    Oldies but goldies

    Pentru toti pasionatii de automobilism, aici puteti descarca o colectie de Oldtimere. Multumim domnului ing. Serban Dinita pentru material.



    07.12.2006
    Pasii care trebuie urmati pentru achizitionarea unui autoturism strain

    Deoarece multi vizitatori ai site-ului AutoBizz ne-au rugat sa creionam pasii care trebuiesc parcursi pentru achizitionarea unui autoturism nou / rulat, am reusit impreuna cu o firma specializata in vanzarea autoturismelor rulate aduse pe comanda (www.eurowagen.ro) sa va prezentam etapele care se parcurg pentru aceasta achizitie.



    02.06.2006
    Impozitul pe automobile va creste de pana la 23 de ori

    Daca platesc impozitul pe cladiri pana la 31 martie, proprietarii de imobile vor plati doar cu 8 la suta mai mult decat in 2006. Bucurestenii proprietari de automobile cu motoare mari vor plati la anul impozite enorme, conform unei recente hotarari de guvern, inca nepublicata in Monitorul Oficial. Consiliul General al Capitalei are pe ordinea de zi de astazi un proiect de hotarare care modifica impozitele locale pentru anul viitor. Documentul tine seama de decizia Guvernului. Astfel, pentru masinile cu capacitate de pana la 1.600 cmc se vor plati 56 de RON (560.000 lei vechi), in loc de 210.000 lei vechi. Masinile care au capacitatea cilindrica intre 1.601 cmc si 2.000 cmc vor fi impozitate cu 1.350.000 lei vechi (135 RON), fata de 210.000 lei vechi, anul trecut. Pentru autoturismele cu motoare intre 2001 cmc si 2.600 cmc se vor plati in 2007 impozite de 360 RON (3.600.000 lei), fata de 60 RON in 2006.
    sursa: gandul
    stiri auto


    stiri auto

    02.06.2006
    Cartea Verde nu dispare, dar nu se mai plateste separat

    Nu cu mult timp dupa aderarea la UE, Romania va semna cu fiecare Birou National, unele conventii menite sa le faca viata mai usoara conducatorilor auto. Este vorba despre Conventia multilaterala de garantare si Conventia numerelor de inmatriculare. Aceasta din urma va permite trecerea peste frontiera a autovehiculelor fara prezentarea documentelor de asigurare, respectiv a Cartii Verzi. "Dar pana la semnare nu se schimba nimic", precizeaza Albin Biro, membru CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor). In ceea ce priveste asa-numita constatare amiabila, Biro spune ca aceasta se refera de fapt la constatarea accidentului. Pe formularul galben-albastru, folosit in majoritatea tarilor europene, se descrie practic, de catre cele doua parti implicate, accidentul rutier, asiguratorii urmand sa decida ulterior cine va plati pagubele. "Aceasta constatare se aplica doar in cazurile in care nu au avut loc vatamari corporale", precizeaza oficialul CSA.
    sursa: gandul

    26.07.2014
    EXTRASE NOUL CODUL RUTIER 2006
    Cele mai importante modificari le gasiti aici.
    stiri auto


    Parteneri


    Piese Auto Timisoara