ADAUGĂ ANUNȚ | CHESTIONARE | LEGISLATIE | TAXE 2012 | STIRI | JOCURI | FAZA ZILEI | FORUM
Ultimele stiri si noutati din domeniul Auto

Căutați după termeni liberi:




28.08.2013
Pariurile online un nou trend

In momentul de fata fotbalul reprezinta unul din cele mai mari fenomene sociale dar si una din afacerile profitabile ale momentului. Acest lucru incepe sa il realizeze din ce in ce mai multa lume, fie ca vorbim despre investitori, oameni de fotbal sau pur si simplu spectatori. Daca pana nu demult fotbalul era privit doar de placere acum o parte a publicului il privesc si ca pe o oportunitate de a-si rotunji veniturile. Sau de ce nu chiar ca o sansa de a se realiza din punct de vedere financiar. Cum a fost posibil acest lucru? Tehnologia care avanseaza pe zi ce trece precum si investitiile din ce in ce mai mari din fotbal au transformat acest fenomen social intr-o adevarata industrie. Astfel ca de aici si pana la pariuri nu a mai fost decat un pas pe care foarte multi l-au facut si continua sa il faca. Mediul de afaceri a raspuns foarte prompt dorintei publicului astfel ca au aparut din ce in ce mai maulte case de pariuri atat in mediul real cat si in mediul online. Din punctul meu de vedere mediul online a castigat in momentul de fata competitia cu mediul real deoarece casele de pariuri online sunt din ce in ce mai accesate, traficul web pe aceste site-uri fiind de-a dreptul impresionant. Diferenta dintre casele de pariuri din mediul real si cel online este facuta de strategia de marketing abordata. Daca in casele de pariuri din mediul real nu poti decat paria, in casele de pariuri online ai mai multe avantaje, cum ar fi:



- Marea majoritate a caselor de pariuri online ofera bonusuri substantiale la inscriere sau la prima depunere efectuata in contul de pariuri;
- Posibilitatea de a paria in timp real, multi dintre pariori sunt atrasi de aceasta posibilitate de pariere deoarece astfel au ocazia de a vedea desfasurarea partidei si astfel sa isi faca o parere inainte de a paria pe o anumita echipa;
- Transmisiile live ale meciurile pe care din ce in ce mai multe case de pariuri online le ofera sunt un alt atu pentru ca ce poate fi mai comod decat sa stai in fata pc-ului sa urmaresti meciul si sa poti paria in functie de desfasurarea partidei nu-i asa?
- Oferta diversificata pe care o propune publicului casele de pariuri online reprezinta un alt atu foarte important in fata caselor de pariuri clasice, deoarece impatimitii pariurilor sunt de obicei amatori de jocuri de noroc. Astfel ca pe langa posibilitatea de a paria in timp real casele de pariuri online au introdus in oferata si alte jocuri de noroc cum ar fi poker sau casino.

Daca esti incepator in domeniul pariurile inainte de a te apuca sa initiezi pariuri fie ca vorbim de pariuri clasice sau online iti recomand sa te documentezi foarte bine inainte, pentru ca nu-i asa scopul principal este de a face bani, nu de a pierde. Pentru a veni in ajutorul celor care isi doresc sa parieze insa nu stiu foarte multe lucruri in acest sens cea mai buna solutie este din punctul meu de vedere accesarea site-ului http://www.e-pariuri.ro. Acest site este cea mai buna solutie datorita informatiilor care sunt prezentate aici, fie ca vorbim de prezentarea celor mai bune oferte existente in momentul de fata pe piata sau despre articole care te invata pas cu pas cele mai eficiente strategii pe care le poti aplica cu succes. Daca iti doresti sa fii la curent cu ultimele noutati in materie de pariuri acceseaza http://www.e-pariuri.ro si nu vei regreta!

Asa cum ziceam pariurile reprezinta fenomenul care in ultimii ani a cunoscut una din cele mai mari cresteri. Acest lucru s-a datorat si mediatizarii excesive a acestui fenomen. Pe langa casele de pariuri care in ultimul timp au inceput sa apara precum ciupercile dupa ploaie si televiziunile au inceput sa acorde o atentie din ce in ce mai mare acestui fenomen. Astfel au inceput sa apara tot mai multe emisiuni dedicate pariurilor sportive in general. Si mediul online joaca de asemenea un rol foarte important in acest sens deoarece au aparut din ce in ce mai multe site-uri cu acest profil. http://www.e-pariuri.ro este din punctul meu de vedere unul din cele mai bune site-uri de profil existent in momentul de fata in mediul online datorita modului in care se prezinta publicului tinta acest site. Cred ca orice parior ar trebui sa citeasca acest site deoarece aveti multe lucruri de invatat.


16.12.2011
Informatii complete despre noua taxa de prima inmatriculare 2012! Taxa de vanzare auto 2012.

Noua taxa auto 2012 a trecut de Camera Deputatilor si urmeaza sa fie introdusa in Monitorul Oficial al Romaniei incepand cu saptamana viitoare.

Pentru a intelege care sunt schimbarile, cititi mai jos.
Obligatia de plata a taxei intervine si cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, asupra unui autovehicul inmatriculat pe teritoriul Statului Roman anterior datei de 1 ianuarie 2007.

Obligatia de plata a taxei intervine si in cazul autovehiculului inmatriculat pentru prima data, in Romania, dupa 1 ianuarie 2007 care intruneste cumulativ urmatoarelor conditii:

a) pentru el nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule sau taxa pe poluare pentru autovehicule

b) face obiectul primei transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, se precizeaza in articolul 4 al propunerii.

Coeficientii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scadea astfel uniform cu 25% pentru masinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-euro, indiferent de capacitatea cilindrica, cu exceptia masinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, si de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa ramane la acelasi nivel.

Trebuie precizat ca la revanzarea unei masini inmatriculata inainte de 1 ianuarie 2007 in tara, cumparatorul va plati taxa. Taxa se calculeaza in functie de emisiile de CO2, cilindree si norma de poluare.

Proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule va reduce cu pana la 25% actuala taxa pentru masinile aduse din strainatate, insa va obliga si cumparatorii de masini inmatriculate in Romania inainte de 2007 sa o plateasca, pentru a elimina orice discriminare asa cum cere UE.

Noua lege mai prevede si o rambursare de bani pentru romanii care au inmatriculat o masina dupa 1 iulie 2008, daca au platit mai mult decat taxa auto 2012.

Taxa auto 2012 se calculeaza in functie de tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisiile de CO2 si deprecierea autoturismului.

Surse: www.autolatest.com & http://www.wall-street.ro



Calculatorul pentru Taxa de Inmatriculare 2012 il gasiti la adresa: http://www.autobizz.ro/calculator-taxa-auto.php




22.09.2017
Grupul Volkswagen va lansa 80 de modele electrice pana in 2025


Presedintele Volkswagen Group, Matthias Mueller, a folosit evenimentul de prezentare a Salonului Auto de la Frankfurt pentru a anunta ca gigantul german va lansa peste 80 de modele electrice pana in 2025. Mueller a evitat sa intre in detalii, dar a confirmat ca planul Roadmap E presupune lansarea a aproximativ 50 de modele cu baterii electrice si aproape 30 de hibrizi plug-in. Va fi o schimbare ...



[citeste tot articolul] - sursa: 24auto.ro

22.09.2017
22-23 SEPTEMBRIE - TESTUL INVINGATORILOR LA OPEL TIMISOARA!

Te invităm pe 22 - 23 septembrie la Opel Autoglobus, pentru un Drive Test cu noul Insignia sau noul Crossland X, cele mai premiate modele la testele auto comparative din Europa! Află cum poți deveni și tu un învingător! Poți câștiga unul din cele 2 drive teste de weekend, ca să călătorești către destinația ta ...



[citeste tot articolul] - sursa: 24auto.ro

22.09.2017
Cat de importanta este purtarea centurilor de siguranta pe locurile din spate


Potrivit autoritatii americane responsabile cu securitatea autostrazilor, IIHS, 4 din 5 persoane nu poarta centura de siguranta pe bancheta din spate in timpul calatoriilor scurte. „Pentru majoritatea adultilor, este tot atat de sigur sa calatoresti pe scaunul din spate ca si pe scaunul din fata, dar nu si daca nu ai centura pusa”, indiferent de autovehiculul cu care calatoresti, ...



[citeste tot articolul] - sursa: 24auto.ro

22.09.2017
Formula 1: Carlos Sainz, la Renault din 2018

Renault Sport Formula One Team anunta ca pilotul Carlos Sainz se va alatura echipei ca pilot oficial pentru sezonul 2018. In varsta de 23 de ani, Carlos a participat in 53 de etape de Formula 1 de la debutul sau in sezonul 2015, in Australia. Pana in prezent a acumulat 100 de puncte, avand drept cea mai buna performanta locul 6 obtinut de 4 ori. Inainte de Formula 1, Carlos a castigat Formula ...



[citeste tot articolul] - sursa: 24auto.ro

22.09.2017
Noul Suzuki Swift Sport, in premiera mondiala la IAA Frankfurt 2017


Dupa ce noul Swift a avut premiera mondiala la Geneva, in primavara, acum Suzuki Motor Corporation a prezentat oficial noul Swift Sport la editia a 67-a a Salonului Auto de la Frankfurt. Cea de-a treia generatie a acestui model emblematic a beneficiat de o schimbare completa de design si a fost conceputa sa ofere senzatii speciale soferilor pasionati de modele sport. Este mai usoara, are un ...



[citeste tot articolul] - sursa: 24auto.ro

22.09.2017
Bulli revine! Volkswagen va produce I.D. Buzz din 2022

Volkswagen se intoarce la unul dintre cele mai reprezentative modele ale sale, microbusul Bulli din anii 60, relansandu-l in 2022 printr-o versiune electrica, moderna, bazata pe conceptul I.D. Buzz (foto). Noul model va fi destinat clientilor din America de Nord, Europa si China si va fi disponibil in variante atat pentru pasageri, cat si pentru transport de marfuri. VW sustine ca noul minibus ...



[citeste tot articolul] - sursa: 24auto.ro

22.09.2017
BMW i Vision Dynamics, un Gran Coupe electric


BMW i Vision Dynamics este un Gran Coupe cu patru usi, cu o autonomie de 600 de kilometri, o viteza maxima de peste 200 km/h si o acceleratie 0-100 km/h in patru secunde, care ofera o imagine a experientei electromobilitatii viitorului cu un nivel nou de eleganta sportiva. „La BMW Group, viitorul mobilitatii electrice a sosit deja”, spune Harald Kruger, presedintele Consiliului de ...



[citeste tot articolul] - sursa: 24auto.ro

22.09.2017
FOTOREPORTAJ - Cele mai spectaculoase automobile expuse la Salonul de la Frankfurt - IAA 2017

Salonul de la Frankfurt, celebrul IAA, si-a deschis zilele aceste portile, editia din acest an fiind a 67-a. Electromobilitatea, deplasarea autonoma si conectivitatea sunt, de aceasta data, principalele teme ale celui mai mare salon auto gazduit de Europa, chiar in fieful industriei auto germane. Gasind diverse motivatii, insa in principal din ratiuni financiare, o serie de mari constructori au ...



[citeste tot articolul] - sursa: 24auto.ro

22.09.2017
Porsche Cayenne 2018 - mai rapid ca niciodata


Porsche a dezvaluit noul Cayenne, versiune 2018, inainte de debutul oficial, programat la Salonul Auto de la Frankfurt. Crossover-ul reproiectat are un design frontal evolutiv, cu prize de aer mai mari si noi faruri cu LED. Profilul usor coborat il face sa aiba o prezenta mai atletica fata de versiunile anterioare. Alte modificari notabile vizeaza jantele mai mari si noile stopuri cu design ...



[citeste tot articolul] - sursa: 24auto.ro

22.09.2017
Noul Bentley Continental GT se vrea regele categoriei Grand Tourer

Bentley a dezvaluit toate detaliile referitoare la noul Continental GT, la crearea caruia s-a inspirat de la conceptul EXP 10 Speed 6 (vezi link-ul de la finalul articolului). Noul Continental GT are un aspect general mult mai artistic si mai dinamic, ceea ce il face sa para cu adevarat special. Bentley a revizuit proportiile intregului automobil, noua generatie avand un profil mai lung si mai ...



[citeste tot articolul] - sursa: 24auto.ro

18.05.2010
Informatii detaliate despre noile radare



1. Detectoarele de radar functioneaza in continuare
a. atata timp cat aparatul radar functioneaza, acesta este detectat de TOATE detectoarele existente pe piata - Cobra, Whistler, Beltronics
b. frecventa de functionare a aparatelor radar A RAMAS ACEEASI - banda K

2. Acum sunt 770 de aparate radar in Romania
a. De 3 ori mai multe radare - 770 masini cu radar:
i. 250 modelul vechi Python II si
ii. 520 modelul nou Autovision BEE III

3. Noile radare, Autovision BEE III, pot fi activate si pot detecta instantaneu.
a. Acest tip de functionare era realizat pe vechile radare prin asezarea clipbordului (pe care se scriau procesele verbale) in fata antenei radarului.
b. Vehiculul aflat in zona supravegheata va avea sanse reduse de a micsora viteza de rulare in timp util.
c. Celelalte autovehicule vor fi avertizate de catre detectoarele de radar si vor avea suficient timp pentru reducerea vitezei in scopul evitarii oricarei amenzi.

Detaliile studiului Tehnic
Ce echipamente radar are Politia in dotare?

Radare model vechi - model Python II
  • Functioneaza in banda K
  • Zoom optic al camerei video 18x
  • Mediu de inregistrare: caseta VHS
  • Sensuri de functionare : ambele sensuri, selectabile manual
  • Moduri de functionare:
  • sunt folosite in modul automat
    • emisie continua
    • complet detectabile
    • riscuri minime de amenzi
  • sunt folosite in modul automat + obturarea antenei radar cu un material metalic pentru a simula modul standby al detectoarelor BEE III
Radare model nou - model AutoVision BEE III
  • Functioneaza in banda K
  • Zoom optic al camerei video 26x
  • Mediu de inregistrare: digital, HDD
  • Pozitionare GPS
  • Sensuri de functionare : ambele sensuri de circulatie
Mod de functionare / moduri de lucru:

Radar in mod automat - emisie continua - complet detectabil - riscuri minime de amenzi:
Aparatul radar permanent pornit - antena radarului emite continuu semnal in banda K - PERMITE DETECTIA LUI CU ORICE DETECTOR DE RADAR (Cobra, Whistler, Beltronics) camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori la identificarea unui vehicul care ruleaza viteza peste limita maxima stabilitata, aparatul radar va inregistra automat informatia video pe HDD acest mod de functionare este identic cu cel al radarelor vechi, detectabil de orice radar existent in piata (Cobra, Whistler, Beltronics).

Radar in mod manual/stand by - detectabil, riscuri minime de amenzi, daca autovehiculul NU este cap de coloana:
camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori declansarea aparatului radar se face de catre operator pentru a inregistra vehiculul care PARE a circula cu viteza ridicata.


Aparatul radar va inregistra automat imaginile

Prima masina din coloana va avea cel mai mare risc de a nu putea reduce viteza in timp util pentru evitarea unei amenzi.

Masinile care nu se afla in capul coloanei vor fi avertizate si vor avea timp pentru incetinire. Acest mod de functionare seamana cu practica obturarii antenei radarului vechi, Python II.


Nebuloase si auzite pe internet si ziare

Intrebari/afirmatii frecvente
1. Detectoarele de radar nu mai functioneaza
a. FALS! Detectoarele de radar FUNCTIONEAZA, iar radarele din Romania sunt detectate in banda K

2. Ce sa fac ca sa nu iau radare?
a. Sa ai un detector de radar
b. Sa NU fi singur pe sosea

3. Radarele noi au modul POP?
a. Radarele din Romania NU au modul POP!
b. Vezi la glosar ce inseamna modul POP

4. Daca detectorul meu are modul POP, ce sa fac ? Sa-l activez sau sa-l dezactivez?
a. Modul POP nu este folosit!
b. Modul POP este inutil detectorului tau!
c. Modul POP scade sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
d. Modul POP trebuie dezactivat din detectorul tau!

5. Radarele noi au modul PULSE?
a. Noile radare NU au modul PULSE!
b. Vezi la glosar ce inseamna si ce face modul PULSE

6. Daca detectorul meu are modul PULSE, ce sa fac? Sa-l activez sau sa-l dezactivez?
a. Modul PULSE nu este folosit!
b. Modul PULSE creste sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
c. Modul PULSE trebuie activat in detectorul tau!

Care este tehnologia de functionare a unui radar al Politie?
Radarele emit microunde electromagnetice și folosesc reflexia acestora pentru a determina viteza vehiculelor fa?ă de antena. - mai multe detalii pe - http://ro.wikipedia.org/wiki/RADAR Radarele sunt puse, in mod normal, in zonele periculoase pentru traficul rutier.

Cum functioneaza un detector de radar?
Detectoarele de radar receptioneaza undele electromagnetice emise de catre radare si avertizeaza soferul de existenta acestora. Soferul primeste avertizarea inaintea ajungerii in punctul in care radarul politiei este focalizat si poate regla viteza conform reglementarilor rutiere.

Cum sa­mi aleg un detector de radar bun?
Discutati cu un reprezentant de vanzari pentru a va explica si exemplifica fiecare beneficiu al produsului. Calitatea produsului este de cele mai multe ori oglindita in pretul produsului.

Functii importante pentru un detector
  • Sensibilitate: Distanta de la care vede un radar al Politiei
  • Selectivitate: Analizarea si eliminarea alarmelor false
  • Dezactivarea benzilor: Capacitatea de a inhiba detectia unor benzi nefolosite de catre Politie in aparatele radar si filtrarea alarmelor false. ex: inhibarea benzilor KA, X, Ku, Laser
  • Timpul de raspuns: intervalul de timp scurs de la detectarea semnalului radar pana la avertizarea soferului


Recomandari in folosirea unui detector
  • Citirea manualului de utilizare
  • Folosirea detectorului atat in oras cat si in afara acestuia timp de cateva zile pentru acomodarea cu semnalele detectorului de radar
  • Evitarea, pe cat de mult posibil, de a circula in fruntea unei coloane. In cazul intalnirii unui radar cu functia "Instant ON", masina din capul coloanei este cea mai expusa.


GLOSAR
1. Modul POP
a. Un mod imprecis de stabilire a vitezei unui vehicul in trafic care foloseste pulsuri de scurta durata. Folosind puteri scazute ale antenei radarului se determina o viteza aproximativa a vehiculului. Daca viteza masurata in acest mod este mai mare decat limita legala, operatorul poate declansa manual aparatul radar, la putere maxima, pentru o masurare exacta a vitezei autovehiculului.
b. Radarele din Romania NU au modul POP!

2. Modul PULSE
a. Un mod caracterizat de emisia in pulsuri de foarte scurta durata si de intensitate mare, folosit de radarele din generatiile mai noi. Poate masura cu precizie viteza.
b. Radarele din Romania NU au modul PULSE!

3. Modul "Instant ON"
a. Capacitatea aparatului radar de a porni antena si a detecta instantaneu viteza unui vehicul in trafic.
b. Necesita activarea manuala de catre un operator de radar si aproximarea vizuala a vitezei unui autovehicul vizat

4. Focalizare
a. Stabilirea unei zone, la o anumita distanta fata de aparatul radar, in care se va masura viteza autovehiculelor.





15.02.2010
Taxa de primă înmatriculare se plătește, de luni, 15.02.2010 și pentru mașinile noi Euro 4

Dupa 14 luni in care autoturismele cu motoare pana in 2.000 de centimetri cubi care indeplinesc norma euro 4 au fost scutite de plata taxei auto, a venit momentul pentru egalitate in plata taxei de inmatriculare in Romania. Exceptia prin care autoturismele noi sau second-hand care indeplineau norma Euro 4 au putut fi inmatriculate in Romania a fost aprobata initial printr-o ordonanta de urgenta data de Guvernul Tariceanu, care a intrat in vigoare in data de 15 decembrie 2008, odata cu triplarea taxei auto. De astazi, singurele modele care vor avea in continuare taxa de poluare zero la inmatricularea in Romania sunt hibridele si vehiculele cu motoare euro 5.

Loganul nu mai este scutit de taxa auto ! Taxa de prima inmatriculare se plateste de luni pentru toate autovehiculele, indiferent de capacitatea cilindrica si norma de poluare. Producatorul autohton Automobile Dacia ar putea fi cel mai afectat de aceasta masura, scutirea temporara de taxa auto fiind adoptata in 2008 de guvernanti pentru a ajuta economia romaneasca.

Taxa de primă înmatriculare se va plăti și pentru mașinile cu normă de poluare Euro 4, 15 februarie fiind termenul-limită stabilit de Cabinet pentru scutirea de la taxare a autoturismelor de acest tip cumpărate în 2009, dar neînscrise până acum în circulație.

Mașinile noi cu normă de poluare Euro 4 și cu motoare de până la 2.000 de centimetri cubi au fost scutite de la taxare începând cu data de 15 decembrie 2008, măsura fiind valabilă până la sfârșitul lui 2009.

La sfârșitul anului trecut, autoritățile de la București au cerut Comisiei Europene prelungirea cu șase luni a perioadei de scutire de taxare pentru acest gen de mașini, însă oficialii de la Bruxelles nu au fost de acord. În final, în urma unei corespondențe între București și Bruxelles, reprezentanții CE au acceptat ca perioada în care acest tip de mașini să poată fi înscrise fără a se plăti taxa auto să se prelungească pentru încă 45 de zile, însă doar pentru proprietarii care le-au cumpărat până în ultima zi a anului trecut și care nu au putut fi înscrise.

Surse: automarket.ro, romanialibera.ro, capital.ro


04.01.2010

Taxa de poluare auto si accizele cresc, din 2010.
Inca 45 de zile fara taxa pentru masinile Euro 4 cu CO2 sub 120g/km!

Emil Boc: "Romanii mai au la dispozitie inca 45 de zile, dupa 1 ianuarie, sa-si inmatriculeze fara taxa masinile Euro 4."

Calculeaza-ti Taxa Auto aici: Calculator Taxa Auto 2010

Persoanele care cumpara autovehicule noi inmatriculate in Uniunea Europeana, cu norma de poluare Euro 4, pana 31 decembrie, vor trebui sa inscrie masinile in tara intr-un interval maxim de 45 zile, incepand cu anul viitor, pentru a beneficia de scutire de la plata taxei auto, a anuntat premierul Emil Boc la finalul sedintei de Guvern de marti.

Perioada avansata initial de ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a fost de 60 zile. Noul termen, de 45 de zile, a fost stabilit in sedinta Guvernului, prin ordonanta de urgenta.

"Am adoptat o ordonanta de urgenta prin care am reglementat situatia autovehiculelor care se incadreaza in Euro 4, cu capacitate cilindrica ce nu depaseste 2.000 cmc, si care intra in urmatoarea situatie: toti cetatenii romani care si-au achizitionat sau isi vor mai achizitiona pana in 31 decembrie, din Uniunea Europeana, autovehicule cu norma de poluare Euro 4, vor mai avea la dispozitie inca 45 de zile, de la 1 ianuarie, pentru inmatriculare . Astfel, toti cetatenii sa aiba egalitate de tratament. Pentru ceilalti, care cumpara alte masini, avem bineinteles acte normative in vigoare ce reglementeaza taxa auto", a precizat premierul Emil Boc.

Guvernul a cerut CE prelungirea cu sase luni a exceptiei la taxa auto, solicitarea a fost respinsa
Sursa: HotNews


Taxa de poluare pentru autovehicule si valoarea accizelor va fi calculata pentru anul 2010 conform cursului valutar de 4,26 lei pentru un euro, stabilit joi de Banca Centrala Europeana si care va fi publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Conform Codului Fiscal si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 privind instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, valoarea in lei a accizelor, a impozitului la titeiul din productia interna si a taxei de poluare pentru autovehicule, datorata bugetului de stat se determina pe baza cursului de schimb valutar stabilit de Banca Centrala Europeana in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

In ceea ce priveste cursul valutar stabilit joi de Banca Nationala Romana ( BNR ) , acesta se situeaza la valoarea de 4,249 lei pentru un euro.

Pentru anul 2009, taxa de poluare si valoarea accizelor a fost calculata la un curs euro de 3,7364 lei.

Comentează aceasta stire aici !

18.02.2009

Guvernul a decis sa reduca taxa de prima inmatriculare cu o treime, a anuntat premierul Emil Boc. Ordonanta de Urgenta este aplicabila din momentul in care va fi publicata in Monitorul Oficial. Totodata, cei care si-au cumparat masinile inainte de 15 decembrie 2008, dar nu au apucat sa incheie procedurile de inmatriculare, vor plati taxa conform prevederilor legii din iulie 2008.

"Aceasta ordonanta", a declarat premierul Emil Boc, "raspunde nevoilor de dezvoltare a industriei auto autohtone. Dorim sa rezolvam problema romanilor care nu au putut sa-si inmatriculeze masinile inainte de 15 decembrie si au fost nevoiti sa plateasca o taxa de trei ori mai mare, desi au facut achizitia inainte de 15 decembrie ".

Astfel, dintre cei care au cumparat un autoturism inainte de 15 decembrie, se disting doua categorii: cei care au platit taxa marita, sau cei care nu si-au mai inmatriculat masina. Prima categorie isi va primi diferenta de bani inapoi, potrivit noii ordonante, in timp ce a doua categorie va plati taxa la valoarea aprobata prin legea din iulie 2008.

Masinile noi Euro 4 cu motor de sub 2 litri sunt in continuare scutite de taxa.

Ministrul Mediului anunta saptamana trecuta ca ordonanta va pastra neschimbata formula de calcul a taxei, insa coeficientii vor fi redusi.

Guvernul anuntase acum cateva zile ca pana in vara vrea sa puna la punct o alta formula de calcul, o taxa anuala care sa fie mai mare pentru automobilele care polueaza mult. Aceasta taxa va fi in functie de emisiile de CO2 si cilindreea masinii.

Taxa auto a fost triplata la masinile second printr-o ordonanta care a intrat in vigoare la 15 decembrie 2008.

Schimbarile taxei au fost insotite de formulari neclare si numeroase interpretari, iar in tara soferii au protestat, nemultumiti ca masinile vechi au in multe cazuri taxe mai mari decat suma cu care au fost cumparate.

Reprezentantii Dacia dar si cei ai importatorilor de masini noi au sustinut in mod repetat ca reducerea taxei auto pentru masinile second-hand ar avea efecte dezastruoase asupra vanzarilor de masini noi, iar tara va deveni un cimitir al rablelor din occident.

Sursa: HotNews.ro

Comentează aceasta stire aici !



Noile valori ale taxei auto de prima inmatriculare / taxa de poluare 2008:

  • Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 4 cu capacitate cilindrica mai mica de 1.600 centimetri cubi cmc, noul nivel al taxei va fi de 465 euro pentru o vechime de o circa luna si pana la 24 euro pentru unul cu o vechime de peste 15 ani.

  • Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.601 cmc, taxa va fi cuprinsa intre 776 euro, pentru un autoturism cu o vechime de o luna si 40 euro pentru unul cu o vechime mai mare de 15 ani.

  • Pentru un autoturism Euro 4 cu capacitate de circa 2.500 cmc, noua taxa va fi de 1.697 euro pentru o vechime de o luna, respectiv de 85 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani.

  • Pentru autoturismele Euro 4 cu o capacitate de circa 3.000 cmc noul nivel al taxei este de 2.422 euro pentru o vechime de pana la o luna, respectiv 127 euro pentru unul mai vechi de 15 ani.

  • Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate cilindrica mai mare de 3.000 cmc, cu o vechime de pana la o luna, noua taxa a fi de 2.784 euro, iar pentru cele mai vechi de 15 ani, taxa va fi de 142 euro.

  • Pentru un autoturism cu norma de poluare Euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc noul nivel al taxei auto va fi de 1.520 euro, pentru o vechime de pana la o luna, respectiv de 80 euro pentru cele mai vechi de 15 ani.

  • Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 2, cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, taxa va ajunge la maxim 2.006 euro pentru cele cu o vechime cuprinsa intre 5 si 6 ani si la 246,4 euro la cele cu o vechime de 14-15 ani, in timp ce pentru o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 mc taxa poate ajunge pana la 3.762 euro pentru o vechime de 5-6 ani, respectiv la 462 pentru cele de 14-15 ani.

  • Pentru masinile cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc, nivelul maxim al taxei va fi de 6.555 euro, pentru o vechime de 5-6 ani si de 805 euro pentru 14-15 ani, iar pentru o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc va ajunge la 9.576 euro pentru o vechime de 5-6 ani si la 1.176 euro pentru 14-15 ani.

  • Pentru masinile cu norma de poluare Euro 2 cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa porneste de la 10.602 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.302 euro pentru 14 -15 ani.

  • La masinile Euro 1 taxa ajunge la 3.009 pentru o vechime de 5-6 ani si la 369 euro pentru 14-15 ani, pentru o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, la maxim 5.586 euro pentru o vechime de 5-6 ani si 686 euro pentru vechime de 14-15 ani.

  • Pentru cele cu o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 cmc, la 9.832 pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.207 pentru cele cu o vechime de 14-15 ani pentru o capacitate cuprinsa intre 2.001 si 2.500 cmc si la 14.364 euro pentru masinile cu o vechime de 5-6 ani si 1.764 euro pentru o vechime de 14-15 ani si o capacitate cuprinsa intre 2.501 si 3.000 cmc.

  • La masinile cu peste 3.000 cmc, taxa pleaca de la 16.074 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 1.974 pentru 14-15 ani.

  • La masinile non euro taxa pleaca de la circa 7.296 euro pentru autoturismele cu o vechime de 5-6 ani si ajunge la 640 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani, pentru o capacitate mai mica de 1.600 cmc si depaseste 39.330 euro pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc si o vechime de 5-6 ani si 3.450 pentru cele mai vechi de 15 ani.



    Comenteaza aceasta stire aici !




    16.01.2008


    Adrian Ciocanea, seful Departamentului pentru Afaceri Europene a declarat astazi ca formula de calcul a taxei de prima inmatriculare, care a fost prezentata Comisiei Europene miercuri la Bruxelles de catre oficialii romani, a fost acceptata. Dupa spusele lui Ciocanea, documentele prezentate par a fi conform legislatiei europene. Chiar si cu documentele in regula, Comisia Europeana a cerut unele rectificari. Ele se refera la aspecte procedurale si nu la cifrele care vor afecta valoarea taxei.

    Prima corectie necesara se refera la o mai buna clarificarea a posibilitatilor de contestare - pentru cetateni.

    Corectia cu numarul doi se face referire la o mai buna justificare a modului cum a fost gandita grila de procente si a formulei de calcul.

    Daca comisia europeana va fi convinsa in acest caz de oficialii romani ca sunt respectate conditiile impuse de legile europene, varianta finala a actului normativ, care va cuprinde corectiile amintite, va fi lansata sub forma unei Ordonante de Urgenta pana cel tarziu la data de 31 ianuarie.

    Mai jos puteti citi un sumar a variantei propuse de catre Romania:

    In luna martie 2007, Comisia Europeana a declansat procedurile actionarii statului roman in justitie din cauza acestei taxe. Reducerea taxei in functie de vechimea masinii este una din punctele principale evidentiate in acest proiect.

    Taxa auto va fi usor redusa pentru masinile noi fata de taxa actuala iar pentru masinile mai vechi, taxa se va reduce cu pana la 90% (in cazul masinilor cu o vechime de 20 de ani).

    Potrivit surselor din Executiv, propunerea finala urmeaza sa fie trimisa la Bruxelles insa nu inainte de a purta discutii si cu organizatiiile patronale.

    Cateva din propunerile Guvernului cu privire la reducerea taxei auto ar fi:
  • pentru masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni, taxa ar scadea doar cu 3%
  • pentru autovehiculul cu vechime cuprinsa intre 9 luni si 1 an, taxa s-ar reduce cu 10%
  • pentru masina cu vechime cuprinsa intre 1 si 2 ani, taxa scade cu 15%


  • Datele prezentate mai sus sunt date confirmate de surse din Guvern, acestea urmand a fi aprobate maine in sedinta de guvern. Este de mentionat faptul ca datele finale vor putea suferi unele modificari inainte de aprobarea acestora de catre Guvern.

    In prezent, taxa auto de prima inmatriculare se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a masinii si de vechimea cesteia. Prin urmare, taxa auto va creste cu cat masina are o capacitate cilindrica mai mare si o vechimea mai mare. Pentru a exemplifica, taxa auto pentru o masina cu o vechime de 6 ani si o capacitate cilindrica de 1.600 cmc, va fi de 3000 euro. Conform noilor date publicate de Informatia de Cluj, taxa se va reduce si va junge la aproximativ 1800 de euro, ceea ce ar insemna o scadere de 41%.